9 indicis que t'han de fer sospitar que un text ha estat generat per una IA
És interessantíssima la guia de bones pràctiques d'ús de la IA que ha publicat el Consorci per a la Normalització Lingüística.
Com a professor, els aspectes següents m'indiquen l'ús abusiu o fraudulent de la IA en els textos del meu alumnat de català (especialment, el dels cursos en línia dels nivells alts):
- Abús sistemàtic de pronoms possessius (p. e. "millorar *la seva aplicació" en comptes de "millorar-ne l'aplicació").
- Presència de gerundis de posterioritat (p. e. "analitzar el contingut de tots els apartats *resumint-ne el contingut essencial").
- Estructura impecable, alambinada, amb paràgrafs fets amb tiralínies, amb un ús evident i artificiós dels marcadors textuals i dels connectors.
- Buidor expressiva: el vocabulari és correcte, però estàndard, lineal, sense força retòrica.
- Absència de girs lingüístics, de frases fetes, de dites, de jocs de paraules.
- No hi ha recursos retòrics: metàfores, ironies, exemplificacions elaborades, citacions d'autoritat; tampoc hi ha paraules amb gran sabor idiomàtic (lamentar/saber greu).
- Poca variació lèxica.
- Diferència de nivell notable entre l'expressió oral síncrona de l'alumne i l'expressió escrita asíncrona. També, diferència important de nivell entre els textos de les tasques i les intervencions als fòrums del curs.
- Títols amb majúscules inicials (p.e. "Guia de Bones Pràctiques d'Ús de la IA" enlloc de "Guia de bones pràctiques d'ús de la IA").